Om Foreningen

Velkommen hos MidtLollandske Folkedansere.

Foreningen blev stiftet den 24. februar 1939, og har været aktiv i alle årene siden. Vi har altid haft hjemsted i Holeby, og holder i øjeblikket til på Holeby skole. Foreningen har egne foreningslokaler på skolen, hvor vi holder forskellige møder, og afvikler nogle af vore aktiviteter.

MLF kan i øjeblikket tilbyde flere forskellige aktiviteter. Foreningens hovedaktivitet er dans for børn, unge og voksne. Dette træner vi om torsdagen på 3 børne- og ungehold og et voksenhold. Andre aktiviteter er dragtsyning og musik og samspil i MLF’s spillegruppe. Disse aktiviteter foregår om onsdagen, hvor man, under kyndig vejledning, kan sy sin egen dragt eller øve sig i at spille folkemusik til dans. Hver anden mandag spiller Højreby Spillemandslaug. Alle aktiviteter foregår på Holeby skole.

Alle er velkomne til at komme og se hvad vi laver.

Vores adresse er: MLF, Holeby skole, Vestervej 126, 4960 Holeby.

Foreningen er medlem af:

Folkedans Danmark

Spillemandskredsen

DGI

Foreningen Norden

Foreningens vedtægter kan ses HER.